Hoe word je een professionele fotograaf?

Fashion fotograaf

Suzan vertelt over het proces om zelf invloed te krijgen in de modefotografie, hoe ze bij photofest terechtkwam, hoe ze omgaat met interviews met alle vrouwelijke fotografen in de British Fashion Photography Awards 1999 , waar ze voor genomineerd is. Begin met een idee en vertak dan van het oorspronkelijke concept We worden allemaal geboren met ideeën. De andere richting die je kunt inslaan is om je oorspronkelijke idee te vertakken. Gelijktijdig vooruit gaan. Zoals een pasgeborene die zijn weg zoekt in de baarmoeder van zijn moeder. Stel je dit voor. Je hebt het idee van dit meisje, de naam Claire H. Wat maak je van dit meisje? Wat vind je van haar? Wat zou je willen dat ze is? Ze kreeg haar naam door een kreet.

Dit was totaal willekeurig toeval. Het is jouw kans om te experimenteren en jij beslist wat een bepaald meisje is. Ik weet zeker dat je genoeg van jezelf houdt om oneindige uniciteit te willen. Ik weet zeker dat je iemand wilt met een houding die je trots maakt op wie je bent. Immers, waarom zou je jezelf herhalen? Wil je het imago of de houding van een persoon in je leven veranderen? De uitdaging van elke afgestudeerde is om één persoon te creëren.Dus, wat vindt Claire H van zichzelf? Wat zou ze willen dat mensen weten? Er zijn eindeloos veel mogelijkheden. Het antwoord kan de richting van je ontwerp in een later  stadium van de modeshoot bepalen, vanwege de psychologische factoren.

Als het je wat zegt dat veel mensen je vragen wat een succesvol fotograaf maakt. Ik denk dat sommige mensen fotografen zien die alles onder controle hebben en andere mensen zien fotografen die rondrennen. Ik heb nooit vertrouwen gehad in diegenen die het proces van fotografie niet onder de knie hebben. Ik geef de voorkeur aan degenen die het publiek kunnen boeien. Ik kan zien wat een fotograaf succesvol maakt. Besteed je de juiste tijd aan je onderwerp? Maak je de beste foto’s met je uitrusting? Is er een afbeelding die je zoekt? Ik heb nooit een beeld dat ik helemaal wil. Er zijn altijd ideeën die net om de hoek komen. Laat externe factoren niet iets uit je beeld halen.

Ik heb Sophia Lauren laten fotograferen voor mijn wiskundeboek. We waren op locatie. Ik liet haar een zwart jasje dragen en een zwarte balpen. Ze nam de jurk aan die ik haar stuurde. Ze verhuisde naar onze controlekamer en gedroeg zich als het meisje uit haar klas. Toen ze klaar was met de foto’s, was ze in een andere gemoedstoestand dan toen we met de shoot begonnen. Ik zette haar in een samenwerkende situatie. Ik toonde Sophia Lauren kalme mensen die wegliepen. Dat was Sophia Lauren. Ik wilde dat ze me aankeek. Ik wil dat je het meisje uit je boek vindt. Vind haar stijl. Poseer haar zoals je wilt dat ze bekeken wordt. Laat haar glimlachen met precies de juiste pose.  Als je meer wilt weten over SFCool PI, leer dit van Sam Nunn die werkt aan een universitaire opleiding :-SFCool PI – How to Train a Professional Photographer, door Sam Nunn

Als je andere meisjes elementen wilt laten zien voeg dan kleuren toe, hoog contrast, eenvoud of geshopte beelden, lichten, hoeken, onderwerpen, tafel, ruimte, alles kan genegeerd worden. Als je een centerpiece of silhouet wilt bereiken dan heb je weinig tot geen kans. U helpt de consument met de take home massage door haar de business te overhandigen. U benadrukt de boodschap. Het gaat er niet om hoe goed je bent in fotografie. Die boodschap staat al vast. De verschillende elementen die je kiest, bestaan niet vanwege de stijl van de foto. Positionering, compositie, perfecte belichting, materialen, poseren zijn wat het beeld maken. Eén ding is nog steeds heel gewoon. Het beeld richt zich op de cover girl. Het heeft geen zin om hem of haar te confronteren. Je hebt het gevoel dat je hem al in het midden hebt geduwd. Of je vermijdt veilig een situatie waarin je misschien iemand moet duwen. Als je dat denkt, heb je het helemaal mis. Veroverd of beheerst worden.

Leave a Reply

Your email address will not be published.