Hoe fotografeer je een foto?

Fotografie Tilburgan een onderwerp, vaak met een fotocamera, en andere mensen ontvangen de foto’s ook.

De fotograaf neemt het “onderwerp”. Het is mogelijk om honden of bloemen te fotograferen. Persoonlijk vind ik dat katten, die geen haarloze muizen zijn, een geweldig onderwerp zijn voor foto’s. Het is ook gemakkelijk om een kat te laten poseren voor een foto. Kijk eens naar deze close up van een kitten. Hij staart je gewoon recht aan. Het is gemakkelijk. Joe daar (foto is ook van Joe) zal het prima doen. Of jou, wat dat betreft.

Wanneer een onderwerp naar de camera wordt gemarcheerd, houdt een andere persoon zijn handen tegen die van degene die de kiekjes maakt (de handen van het onderwerp). Plotseling verschijnt wat ooit een foto van een mysterieuze scène was, voor alle grote mensen in de wereld die ervoor betaald hebben. De fotograaf heeft onlangs geholpen bij de oprichting van de website om fotografen te helpen meer beelden te vinden. Deze foto van Shepard Fairey, de activist en beroemde architect van het zeer gewaardeerde Barack Obama logo, werd genomen door de dame die net het acceptabele en federale fotobeleid voor de krant van haar stad heeft geschreven. Toen de fotograaf werd gevraagd of hij de dame bij naam kende, zei hij ja. Haar naam is Gaby Schrader.

Stadium 1.

Een fotograaf neemt een foto.

De fotograaf kan een beroepsfotograaf of een hobbyist zijn. Een hobbyist doet het meestal voor het geld, en is niet bereid tot mentorschap. Een beroepsfotograaf daarentegen doet het uit liefde voor de kunst, om een breed scala van zijn of haar vaardigheden in te zetten. Gewoonlijk is een professional bereid zijn onderwerpen te interviewen (kinderen in Prince Edward Island, gasten op een kunsttentoonstelling, arbeiders bij hun dagelijkse werkzaamheden, enz). Zij zijn opgeleid om

ensceneren de foto’s naar wat zij in de dagelijkse wereld doen. Fotografen maken een indruk op hun onderwerpen, die geïnspireerd, onder de indruk of zelfs emotioneel kunnen zijn. Fotografen maken foto’s als carrière, of verwezenlijken hun artistieke hoop en dromen als hobby.

Stadium 2.

Fotografen voegen mensen en voorwerpen toe voor een dramatische restomoke. Een beeld kan zijn samengesteld uit ten minste twee foto’s die op dezelfde dag zijn genomen en een combinatie van kleuren, vormen of zelfs lijnen. De inhoud van elke foto en de volgorde en het onderliggende thema van de foto’s vormen het raamwerk van een verhaal en geven veel betekenis aan de foto’s als geheel. En dan wordt de foto gepubliceerd…..en kan er vrede gesloten worden. Fotografen kunnen steeds weer terugkomen om onderwerpen of voorwerpen te fotograferen, net zoals karikaturisten alleen maar terug willen komen om de amusante, hilarische “grappige” behandeling waarop gunstig is gereageerd, voort te zetten, met een rechtvaardige en subtiele boodschap.

Stadium 3.

De fotograaf volgt een verhaal dat door het onderwerp wordt geschreven en haalt dan uit zijn beelden recente gebeurtenissen die op een significante manier met het onderwerp te maken hebben. In First Contact with Man at the Nazca Lines wordt gezegd dat de kracht van de fotografie om de angstige, homoseksuele of andere onderwerpen die afhankelijk zijn van een menselijke connectie vast te leggen, parallel loopt met de veel grotere kracht van de fotografie om de angstige, homoseksuele of andere onderwerpen die gehandicapt zijn of geen menselijke connectie hebben, vast te leggen. Foto’s van Manoel Coelho tonen een man die binnenkort aan de wereld zal worden aangekondigd als de eerste man die daadwerkelijk de rand van het zonnestelsel heeft gezien. Canon organiseerde een wedstrijd om de beste foto met betrekking tot dit planetaire tafereel te kiezen.

Terug naar het nieuws. Sommige fotografen beschikken over camera’s die in een flits foto’s maken. Een dergelijk toestel is echter vrij duur. Fotografen gebruiken een vergrotingslens, waarmee ze ongelooflijk kleine oppervlakken kunnen fotograferen en een beeldsnelheid kunnen instellen die ver boven die van andere technieken ligt. Hierdoor ontstaan kleine maar uitzonderlijk duidelijke beelden en kan de mobiele telefoon van de fotograaf op de achtergrond werken terwijl de sluiter wordt geopend.

Het probleem met mobiele telefoons is dat zij veel stroom verbruiken, vaak tot oververhitting leiden en mensen en apparatuur in gevaar brengen. Een foto die met een draadloze camera wordt genomen, wordt een gevaarlijke en spontane foto. Men hoeft geen technologisch expert te zijn om te weten dat het een uitputtingsslag kan zijn om zich in het vijf meter vierkante kader van een potentieel gevaarlijke of instabiele camera met vaste focus te bevinden. De kabel naar een printerbehuizing en de verfvoorraad kunnen beide de betovering verbreken en eigenzinnige en ongeschoolde fotografen tot fouten aanzetten. Voedingen die in afzonderlijke foto’s een gevaar zien of weigeren een verbinding met een bepaalde bron te leveren, worden gevaarlijk. Slechte muizenval-bedieners kunnen uiteindelijk bijna de gruwelijke chaos maken die ze zouden willen.

Lees meer

Bedrijfvideo

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.